קלות השימוש ונוחות העבודה של הטלפונים החכמים מבית חברת Apple הם שהפכו אותם לשם דבר בעולם הטלפונים החכמים והעמידו את מכשיר ה iPhone בראש טבלאות המכירות של טלפונים חכמים ברחבי העולם. קלות השימוש מתאפשרת הודעות למערכת ההפעלה לטלפונים ניידים מבית חברת Apple בשם iOS.

השימוש במערכת מושתת על עיקרון בסיסי של שימוש באפליקציות ובחנות מקוונת. המשתמש יכול להוריד ולהתקין אפליקציות שונות ישירות מתוך חנות האפליקציות. המשתמש יכול לטעון בכל אפליקציה אחרת אך ישנן אפליקציות שניתן להריץ ברקע כמו לדוגמא אפליקציה לניגון מוזיקה שתמשיך לנגן גם כאשר המשתמש יפתח את הדפדפן או כל אפליקציה אחרת.

מודלים עסקיים

המודלים העסקיים מתבססים על אפליקציות לרכישה בתשלום ואפליקציות חינמיות אשר בהן משולבות פרסומות או שהן מאפשרות רכישה של תוכן נוסף מתוך האפליקציה עצמה.  היות וכל תהליך שיווק האפליקציה מתבצע דרך חנות האפליקציות חשוב לציין כי במקרה זה אפליקציה בתשלום 30% מהרווחים יועברו לחברת Apple.

סביבת העבודה הדרושה לפיתוח אפליקציה

במידה ובחרתם לפתח אפליקציה המיועד למכשיר iPhone תדרשו לבצע כמה פעולות מקדימות. הדבר הראשון לו תזדקקו הוא מחשב Mac  אשר יהווה למעשה את סביבת הפיתוח שלהם ועליו להריץ OSX בגרסה 10.5 ומעלה.

הדבר הכי הוא מכשיר iPhone על מנת שתוכלו לבדוק את ביצועיהן של האפליקציות השונות על מכשיר אמתי. הדבר השלישי הוא ביצוע רישום לתוכנית המפתחים של אפל, רישום זה בעלות של כ-100$ הוא עבור כל מפתח ויאפשר לכם לשווק את האפליקציה דרך החנות המקוונת לאחר אישורה על ידי חברת Apple.

לאחר שהכנתם את סביבת העבודה עליכם להוריד למערכת את ערכת ה SDK של iPhone בשם iPhone Software Development Kit שהיא למעשה ספריית הפיתוח של המכשיר. בתוך ערכת ה-SDK תמצאו מהדר בשם XCode המאפשרת לכתוב את התוכנה , לקמפל אותן , להריצן על מכשיר אמתי או סימולטור מדמה ולבצע בדיקת אישות .

בסיום כל ההכנות תוכלו לעבור לשלב הפרטי בשלב הפיתוח והוא למעשה כתיבת הקוד של התוכנה. בעת פיתוח למערכת ההפעלה iOS תשתמשו בשפת הפיתוח Objective – C  אשר דומה לשפת C מבחינת מבנה השפה והתחביר.

שפת התכנות של אפל

כדי ללמוד את השפה ברמה פרקטית תוכלו לעיין בקורס ההדרכה של שפת הפיתוח Objective –C באתר המפתחים של Apple.

לאחר שסיימתם ליצור את האפליקציה ועברתם תהליך בדיקות בו ווידאתם כי האפליקציה פועלת באופן מיטבי יהיה עליכם להעלות את האפליקציות אל חנות האפליקציות של חברת Apple .

שיתוף האפליקציה דרך חברת Apple

כאשר תבקשו לשתף את האפליקציה שלכם בחנות האפליקציות של חברת Apple תאלצו להמתין לבדיקתה על ידי צוות החנות. אחת מהבעיות הנפוצות ביותר היא בניית ממשק משתמש שאינו נוח לעבודה או אפליקציה שקורסת ללא סיבה.

במקרה בו האפליקציה שלכם תדחה על ידי חברת Apple  תזכו כמובן להסבר מדוע האפליקציה לא אושרה ותוכלו לתקן את הפגמים שמערכת קימת .

לרוב תהליך האימות אורך כשבוע ולאחריו ניתן להתחיל בתהליך שיווק האפליקציה.

תהליך שיווק זה מתבצע לרוב אל מול קהל לקוחות קטן ומוגדר ומטרתו היא להוביל את הצרכנים אל חנות האפליקציות ולבצע רכישות של האפליקציות או להוריד בחינם ולרכוש תוכן נוסף הזמין בתוך האפליקציה עצמה .


דילוג לתוכן