איך הופכים את מכשיר האייפון למודם סלולרי? – מדריך מעשי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

האייפון הוא מכשיר סלולרי מתקדם ונחשק מאוד, המכשיר כידוע מציג יכולות מולטימדיה מעולות וחווית משתמש שאין שני לה. אחד היתרונות המשמעותיים של הטלפון המבוקש הוא יכולותיו בעת גלישה ברשת האינטרנט, גם על בסיס רשת האינטרנט הסלולארית וגם על בסיס תקשורת אינטרנט אל חוטית.

משתמשים רבים של המכשיר אינם מודעים לעובדה כי בנוסף לכל היכולות המגוונות של האייפון הוא יכול גם לשמש אותם כמודם סלולארי איכותי ומתקדם על מנת לגלוש במחשב האישי או הנייד במקומות בהם אין נקודות גישה לאינטרנט אלחוטי (Wi-Fi).

האפשרות לא תמיד פתוחה למשתמשים

האפשרות של האייפון לשמש גם כמודם סלולארי אינה מוכרת למשתמשים רבים כי במקרים מסוימים היא לא מגיעה כאפשרות קבועה ומוגדרת מראש אלא מצריכה הפעלה של הספק הסלולארי.

אם המשתמש לא מצליח להפעיל את פעילות המודם הסלולארי למרות ההסברים המובאים כאן, פשוט יש לפנות למוקד הגלישה של הספק הסלולארי הרלבנטי (סלקום, אורנג', או פלאפון) ולבקש את פתיחת האפשרות.

האפשרות של האייפון להיות מודם סלולארי היא יתרון משמעותי, בעיקר לבעלי מחשבים ניידים שרוצים לגלוש עם המחשב באזורים ללא קליטה אלחוטית.

מה צריך כדי להפוך את האייפון למודם סלולארי

ישנם כמה תנאים שחייבים להתקיים כדי שיהיה ניתן להפוך את האייפון למודם, התנאים הם:

  • טלפון אייפון 3G, 3Gs או 4G (הדור הרביעי שעדיין לא משווק נכון לאמצע 2010)
  • גרסת קושחה (Firmware) 3.0 ומעלה – משפיעה על מערכת ההפעלה והרכיבים הפיזיים של המכשיר
  • מחשב PC או מקינטוש
  • תוכנת iTuenes 9 או כל גרסה מעודכנת יותר
  • כבל USB של האייפון או התקן בלוטות' במחשב הרלבנטי

על מנת לבדוק את גרסת הקושחה שיש באייפון יש להיכנס לתפריט הגדרות, לבחור באפשרות "כללי", ואז "אודות" ולבחון את סעיף ה"גרסא".

הגדרת המכשיר לשמש כמודם סלולארי

אלו הפעולות שיש לבצע כדי להגדיר במכשיר האייפון את פעילות המודם הסלולארי:

1.    להיכנס לתפריט ההגדרות.
2.    לבחור בהגדרות כלליות – "כללי".
3.    להיכנס להגדרות רשת.
4.    לגלול למטה ולבחור בתפריט הגדרות שיתוף אינטרנט.
5.    להזיז את המתג של שיתוף אינטרנט ימינה, למצב מופעל.
6.    כעת יש לבחור באייפון את אופן ההתחברות למחשב – בעזרת חיבור כבל USB או באופן אלחוטי עם חיבור בלוטות'. אם הבלוטות' במכשיר כבוי תוצג הודעה השואלת האם להפעיל אותו. כמובן שאם מחובר למכשיר ולמחשב כבל USB אז אין צורך להפעיל את התקן הבלוטות'.
7.    לאחר בחירת אופן החיבור בין המחשב לאייפון יש לצמד את שני המכשירים זה לזה – אם נבחר בלוטות' אז יש לבחור באפשרות של "שימוש כמודם", או כל כיתוב דומה שעשוי להשתנות מעט. אם שניהם מחוברים בעזרת כבל אז הצימוד יעשה אוטומטית כמובן.
8.    לאחר שהאייפון יזוהה על ידי המחשב אז יהיה חיבור אינטרנט זמין במחשב ועל צג האייפון יהיה ניתן לראות פס כחול מהבהב בחלק העליון של המסך שמראה כי מתבצע שיתוף אינטרנט.

חשוב לציין ולהבין כי אם למשתמש אין חבילת גלישה מוגדרת שנרכשה מהמפעילה הסלולארית אז הגלישה ברשת האינטרנט הסלולארית היא מאוד יקרה ועשויה להגיע למאות ואלפי שקלים, בייחוד במכשירים מתקדמים כמו האייפון שמציגים דפי אינטרנט בצורה מלאה כפי שהם מוצגים במחשב.

לרוב מכשירי האייפון שנקנו דרך מפעילות סלולאריות ישראליות יש חבילות גלישה ללא הגבלת כמות הנתונים.

כאמור, אם כל הפעולות האלו לא גורמות ליצירת חיבור אינטרנט ושימוש באייפון כמודם אז יש לפנות למפעילה הסלולארית ולבקש את פתיחת אפשרות שיתוף האינטרנט.

 

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן