פייסבוק בסלולרי

תוכן עניינים

הגברת מהירות הגלישה בטלפונים הסלולרים והיצע המכשירים הניידים החכמים הקיימים היום בשוק הביאו לכך שכמות המשתמשים באינטרנט הסלולרי גדלה.

אינטרנט סלולרי בישראל

על פי נתונים אחרונים שנמסרו על ידי שלושת המפעילות הסלולריות במדינת ישראל כ-2.5 מיליון ישראלים עושים שימוש באינטרנט סלולרי וגולשים דרכו. לכ-30 אחוז מתוך אלו שגולשים באינטרט הסלולרי יש מכשיר נייד חכם, נתון שרק עולה ועולה מידיי יום. עוד עולה מהנתונים שמפרסמות חברות הסלולר בישראל, פייסבוק הוא האתר המוביל במדד הגולשים.

פייסבוק: סיפור הצלחה

לפייסבוק יש בסביבות 400 מיליון משתמשים רשומים בעלי פרופיל באתר.

הרשת החברתית – בידורית פייסבוק הפכה לצומת תקשורתית מרכזית הכוללת בתוכה שורת סטטוס, תא אישי להעברת מסרים, צ'ט וקיר העברת תכנים, הלוא הוא ה wall. בנוסף, מציעה פייסבוק למשתמשיה שיחות קוליות – VOIP.

ייתכן כי בעתיד תיווסף גם אופציה לשיחת וידאו. פייסבוק הפכה לפורצת דרך בתחום התקשורת והעברת מסרים ושינתה למעשה את מהלך אופן ההתקשרות של דור חדש שנולד לתוך האינטרנט והסלולר.

המהפכה הגדולה הזו גרמה לכך שפייסבוק החליטה לשלב את הרשת החברתית שלה גם במכשירים הסלולרים ויצרה אפליקציה מיוחדת למכשירים ניידים בפלטפורמה מותאמת במיוחד לשם כך.
אם בישראל, מדינתנו הקטנה, פייסבוק נמצאת ברשות הרשימה, שהרי גם באירופה וביבשת הגדולה אמריקה פייסבוק מדורגת בשלישייה הראשונה.

גלישה באינטרנט עם המכשיר

אם עד לאחרונה עיקר הגלישה האינטרנטית בסלולר היתה דרך הפורטל הישיר של חברות הסלולר, שהרי היום, עם כניסתם לשוק של הטלפונים החכמים, זירת האינטרנט הפכה לפתוחה בקרב המשתמשים, וכך ניתנה להם האפשרות לבחור לאן הם רוצים לגלוש ומה הם מעוניינים לדעת. נראה, שרוב המשתמשים הצביעו באצבעות "פייסבוק".

ככל שהמכשירים החכמים יתחזקו בשוק המקומי, ניתן יהיה לראות את מדד הגולשים בצורה טובה יותר. בין שאר האתרים הנצפים ביותר בסלולר ניתן למצוא את גוגל ויוטיוב ובכך דפוסי הגלישה דרך הסלולרי נהיים דומים יותר ויותר לדפוסי הגלישה דרך המחשבים.

כל זאת, קורה כאמור, משום שמהירות הגלישה דרך הסלולרי השתפרה פלאים ועלות המכשירים הניידים ירדה בהתאמה.

אם עד לפני שנתיים היינו נכנסים לאינטרט הסלולרי רק בשביל להוריד רינגטון, הרי שהיום פני הדברים השתנו לחלוטין.

השימוש באינטרט דרך הסלולרי עלה בעיקר בעקבות כניסתה של אפל לתחום עם מכשיר האייפון שהציג מסך מגע גדול ונוח לשימוש ומערכת ייעודית אינטרטית. אחריה פיתחו גם חברות אחרות, כמו נוקיה וסמסונג, מכשירים דומים בעלי פונקציות מיוחדות לשימוש אינטרנטי.

הכל קשור לכסף

הסיבה לכך שכיום כ 180 חברות סלולריות מקדמות את אפליקציית הפייסבוק במכשירים הניידים קשורה לכסף. השילוב של שימוש באינטרנט סלולרי תלוי זמן ומקום ממקד עבור המפרסמים את פלח השוק שלהם והופך אותו לכדאי במיוחד. פייסבוק מרוויחה פעמיים, גם מחלוקת הרווחים עם המפתחים וגם מהמפרסמות עצמן.

פייסבוק יצרה יכולת פילוח גבוהה מאוד של השוק ובנוסף היא בעלת יכולת של בניית קמפיינים לא שיגרתיים. כיום לפייסבוק יש נתח של 10% מדפי הפרסומת הנצפים ביותר במדינות ארצות הברית.

מה צופה העתיד?

ייתכן והשילוב של פייסבוק במכשירים הסלולריים יהפוך אותה להוות את מרכז התקשורת המרכזי ואילו הסלולרי יהייה רק האמצעי על מנת להגיע לפייסבוק. ייתכן והיא אף תהווה את רשימת אנשי הקשר המרכזית במכשירים הסלולרים ואת המערכת הראשית להעברת דואר אלקטרוני.

האם המכשירים הסלולרים באמת יצליחו להחליף את הצורך במחשבים ניידים? את זה רק ימים יגידו.
ובינתיים, נוכל להמשיך להתעדכן בסטטוסים של חברינו ברשת החברתית המובילה, פייסבוק, גם כאשר אנחנו נוסעים ברכבת או באוטובוס, או סתם משוטטים בקניונים.

ראו גם:

Iloader for facebook