פור סקוור – Foursquare

תוכן עניינים

Foursquare היא אפליקציה לטלפונים סלולרים חכמים, כדוגמת אייפון, אנדרואיד, בלקברי ואחרים וגם נתמך דרך אתר האינטרנט של החברה.

האפליקציה משלבת בתוכה רשת חברתית מבוססת מיקום, באופן זה, המשתמשים יכולים לידע את החברים שלו היכן הוא נמצא בכל רגע נתון, באיזה רחוב, משרד, מסעדה, חנות וכל מקום אחר בכל עיר בעולם.

זהו בעצם מדריך חברתי לעיר שאמור לעזור למשתמשים ללמוד על העיר שלהם ועל מקומות הבילוי בה. האפליקציה גם מאפשרת להודיע לכל החברים היכן אתה מבלה, ואף לבדוק את ההיסטוריה של המקומות בהם ביקר.

החברה הוקמה על ידי שני חברים, שנפגשו בניו יורק כאשר עבדו באותו מתחם משרדים. מישיבה בשולחן מסעדה החלו החברים להגות את הרעיון שהפך לאפליקציה ויצא לשוק בסתיו 2008.
האפליקציה הפכה בזמן קצר לפופולארית ויש לה כיום מיליוני של משתמשים.

איך משתמשים בזה

המשתמש מודיע לאפליקציית ה Foursquare היכן הוא נמצא דרך ה"צ'ק-אין". ניתן להיכנס לפארקים, מסעדות, ספריות, מוזיאונים וכדומה. ברגע שיתבצע ה"צ'ק אין" האפליקציה תודיע לחברים הרשומים לאן נכנס המשתמש, ובנוסף המשתמש יכול לעדכן מה ניתן לעשות באותו מקום אליו נכנס. הרבה משתמשים מוצאים את זה מהנה לדווח דווקא מה לא לעשות באותו מקום, סוג של ביקורת מסעדות למשל.

כמו כן, המשתמש יכול לחבור אל החברים הנמצאים במקום מסוים, האפליקציה מסוגלת לשלוח התראה למשתמש וליידע אותו היכן חבריו מבלים, והוא יכול לבחור להצטרף אליהם, ממש במציאות.

הבונוס באפליקציה החברתית הזו, הוא האלמנט של המשחק. ככל שהמשתמש נכנס ליותר מקומות, כך הוא מקבל יותר נקודות לתקציב. במידה והוא מבקר באותו המקום מספר רב של פעמים הוא אף יכול לזכות במעמד של ראש עיר.

התקציב, או הסמל שמקבלים המכונה תג, הוא בעצם סוג של פרס שמעניק ה Foursquareבהתאם להרגלי הצ'ק-אינז של המשתמש. כך האפליקציה הופכת למשחק שאותה משחק המשתמש מול החברים שלו, או מול אנשים שהוא אפילו לא מכיר. במשחק הוירטואלי לא זוכים בדברים, אלא משחקים לשם התחרות. ככל שהמשתמש מדווח יותר, מעדכן יותר, מבלה יותר כך הוא מתקדם במשחק, צובר עוד ועוד נקודות ותגים.

כיום, ניתן לקבל פרסים ממותגים של חברות שונות, וכאן כבר נכנסת האפליקציה לתחום של השיווק והפרסום לחברות.

Foursquare ככלי שיווקי ופרסומי

הפעולות השיווקיות והפרסומיות של האפליקציה הן מעניינות במובן העולם השיווקי החדש באמצעות הרשת החברתית. בצורה זו המשחק הוירטואלי משתלב בתוך העולם האמיתי.

הדרך הפשוטה ביותר לפרסם עסק או חברה היא להציע הטבה מסוימת לכל משתמש שמעדכן את ה Foursquare כשהוא ביקר באותו המקום. באופן דומה, ניתן אף להציע תג ממותג עם שם העסק או החברה המעניקה הנחה פיזית. כאשר אותו משתמש ביקר במקום מספר רב של פעמים ואף זכה לקבלת המעמד של ראש עיר, ניתן להציע הטבה משודרגת.

כך המשחק הוירטואלי משתלבת בצורה עסקית עם העולם האמיתי. מתן התמריץ למשתמש באפליקציה מעלה את רמת המשחק, כאשר הרצון להישאר בתפקיד ראש העיר בבית העסק או להפיל ראש עיר מכהן בעצם תורם לטובת בית העסק המפרסם.

את ההטבות שמעניקים למשתמשים ניתן להגדיר מראש, לשנות מעת לעת ואף לתחום לשעות ספציפיות.

אפשרות נוספת היא לידע את הלקוחות של בית העסק דרך הפייסבוק או הטוויטר שכל מי שיבצע כניסה דרך ה Foursquareמספר מסוים של פעמים יזכה בהטבה.

אז איך בעל עסק יכול להצטרף?

בצורה פשוטה ביותר ניתן לצרף בית עסק או חברה, פשוט מוסיפים את הערך לVenue ומקווים כי הלקוחות יתחילו להגיע דרך האפליקציה ולדווח על כך לחברים שלהם. ככל שבית העסק יתגמל את הלקוחות שלו המשתמשים באפליקציה, כך ערך ה Venue יגדל.