מירס – סלולרי עם תכונות מיוחדות

תוכן עניינים

החברה הסלולרית מירס

החברה הסלולרית מירס הינה אחת מארבע החברות הסלולריות הפועלות כיום בישראל (פלאפון, סלקום, אורנג', ו-מירס). מירס הוקמה מתוך חברת מוטורולה ופועלת בטכנולוגיית iDen.

מירס מחזיקה בנתח קטן יחסית מהשוק, אולם מייעדת את מכשירי הטלפון הסלולרי שלה, בעיקר לתחום המוסדי ולרכישות גדולות, כגון קיבוצים וחברות ענק. העסקה הגדולה ביותר שעשתה חברת מירס הביאה לזכייתה במכרז לשיווק טלפונים סלולריים לצה"ל.

חברת מירס היא החברה האחרונה שהצטרפה לשוק הסלולרי בישראל והתחרות שאליה נכנסה היא רבה וקשה. יחד עם זאת, למירס יש מאפיינים ייחודיים בולטים, אשר לא קיימים אצל לאף אחד ממתחריה ובהם טמון ייחודה.

ההיסטוריה של הרשת הסלולרית מירס

חברת הסלולר מירס תקשורת בע"מ, קיימת מאז שנת 1994. לפני שנה זו, התקיימה מירס כחטיבת בת בתוך חברת האם מוטורולה ובשנת 94' הפכה לחברה עצמאית, בבעלות משותפת של מוטורולה ואמפ"ל. ברבות השנים, רכשה חברת מוטורולה את חלקה של אמפ"ל בבעלות על מירס.

בתחילת דרכה של החברה הסלולרית מירס, לא היתה כוונה לייעד אותה לתחום הסלולר אלא דווקא לתחום הרשתות האלחוטיות. בנוסף, מי שרכש בתקופה זו מכשירי טלפון סלולרי של מירס יכול היה לדבר דרך המכשיר שלו רק עם מכשירים אחרים הפועלים באותה טכנולוגיה. בפועל, משמעות הדבר היתה שניתן היה לדבר רק עם מחזיקי מירס אחרים.

בשנת 2001, קיבלה חברת מירס רישיון מפעיל סלולרי והפכה לספקית הסלולר הרביעית בנוף הישראלי. הקידומת שהוקצתה לחברת מירס היא 057.

תכונות ייחודיות של מכשירי טלפון סלולרי ברשת מירס

חברת מירס מתאפיינית בשתי תכונות אשר מבדילות אותה ממכשירי סלולר ברשתות אחרות:

שני מספרים במכשיר אחד

המאפיין הייחודי הראשון הוא שברשת מירס ניתן לחבר שני מספרי טלפון לאותו מכשיר ובכך בעצם להחזיק שני מספרים פעילים, מבלי הצורך לתחזק בפועל שני מכשירי טלפון סלולרי. המכשירים מבית מירס התומכים בתכונה זו, מאפשרים, כמובן, לקבוע תכונות ייחודיות לכל מספר, למשל צלצול או טפט שונה בעת שמתקבלת שיחה

שירות הווקי טוקי

המאפיין הייחודי השני, תרם רבות וטובות למוניטין של חברת מירס והפך את מכשיריה לפופולריים. מאפיין זה הינו שירות ה"ווקי טוקי", המכונה גם שירות PTT – Push To Talk. באמצעות שירות זה, ועל ידי לחיצת כפתור, ניתן לדבר בטלפון עם מכשירים הנמצאים במרחק רב, בתוך קבוצת חברים מוגדרת.

למכשירי מירס יש מספר ווקי טוקי פנימי ברשת. החיוג למספרי ווקי טוקי נעשה מיידית וללא זמן המתנה. בעזרת טכנולוגית הווקי טוקי, ניתן לדבר עם אדם אחד או אפילו עם קבוצה של אנשים, ללא צורך בחיוג או בחיפוש של מספר. שירות זה ממשיך למעשה את שירות מכשירי הקשר הותיק

בנוסף על שתי תכונות אלו, המכשירים של חברת מירס נפוצים מאוד במגזר החרדי. אמנם מכשירי סלולר "כשרים" (מכשירים אשר מאפשרים רק ביצוע של שיחות וחסומים לשיחות ממספרים שאינם כשרים) משווקים על ידי כלל חברות הסלולר בישראל, אבל המכשירים הכשרים שמשווקת חברת מירס משווקים בגמזרים הדתיים באופן חזק במיוחד, מאחר והם מאפשרים לשוחח גם באמצעות הווקי טוקי.